6 клас

ІНСТРУКЦІЯ: в зошиті або на листочку, якщо зошит ви здали, записати дату (яка вказана мною), тему уроку, виконати завдання. Для перевірки надіслати фото роботи на електрону скриньку ronginanat014@gmail.com 

УВАГА!!!

2019/2020 навчальний рік завершується!
Всі виконані роботи приймаються до 25 травня до 10.00.
Всі виконані річні контрольні роботи приймаються до 26 до 9.00.
Семестрові та річні оцінки з історії України, всесвітньої історії, основ правознавства, основ здоров,я будуть виставлені 26 травня.
Після 26 травня роботи прийматися не будуть.
ІСТОРІЯ

18 березня

Тема: Природно-географічні умови Апеннінського півострова. Виникнення міста Рим.

Презентаціія до уроку за посиланням https://drive.google.com/file/d/1Jhrlw_-jT0W7Sv2LWMmEFIQ210u5KhwX/view?usp=sharing

Завдання: опрацювати параграф 44-45 пункти 1-2; в зошиті виконати завдання:
Історичний диктант
1) Що в перекладі означає слово «Італія»?  
2) Які річки течуть в Італії?  
3) Які острови розташовані поряд з Італією?  
4) Який символ міста Рим?  
5) На яких пагорбах виник Рим?  
6) Вкажіть ім’я останнього римського царя.  
7) Назвіть два класи, що складали римське суспільство  
Завдання. Вставте пропущені слова
Італія розташована на …  півострові й в перекладі означає «країна … ». Від Європи Італію відділяють гори … , омивають її моря –  … , поряд розташовані великі острови –  . На півночі Італії тече найбільша річка –  … . Уздовж усього півострова тягнуться невеликі гори – … .


19 березня


Тема: Римська республіка в V-I ст. до н.е.: соціальний устрій, організація влади.


Сьогодні ми перегорнемо наступну сторінку історії Стародавнього Риму і дізнаємося про соціальний устрій та організацію влади, підкорення Римом Італії.
1. Боротьба між плебеями й патриціями
Вигнавши останнього царя, римляни проголосили, що відтепер управління Римом має стати «суспільною справою». Так, у 509 р. до н.е. в Римі було утворено республіку. Найвищим органом управління республіки були народні збори, на яких приймали рішення про найважливіші справи держави, наприклад: обрання на керівні посади та ухвалення законів.
Після створення республіки всі виборні посади прибрали до своїх рук патриції. З них обирали двох консулів терміном на один рік. Консул – найвища державна посада в Римі. Під час воєн один з консулів перебував у Римі, інший – керував військом. Консули скликали народні збори й засідання сенату. Короткий термін їхнього перебування на посаді, а також одночасне правління двох осіб мало запобігти тиранії.
Становище ж плебеїв погіршилося. Вони були зобов’язані служити в лавах римської армії, проте не тільки не брали участі в управлінні республікою, а й потрапляли в рабство за борги. Прагнення плебеїв мати ті самі права, що їх мали патриції, зумовило багатовікову боротьбу між ними.
Для тиску на патриціїв плебеї скористалися тим, що на них трималася армія: одного разу вони зібрали свій домашній скарб і разом із сім’ями залишили місто. Оскільки Рим у цей час воював, такий відхід був небезпечним для всіх його мешканців. Патриції вирішили поступитися. Насамперед плебеї отримали право обирати двох представників для захисту своїх інтересів. Цих представників називали народними трибунами. Трибун мав право вето (заборони), яке він міг накласти на будь-який закон або розпорядження представника влади. Особу трибуна вважали недоторканною, він не мав права виїздити за межі Рима більш ніж на 24 години.
У 5 ст. до н. е. було ухвалено писані закони. Їх складали представники плебеїв і патриціїв. Через те що записали ці закони на таблицях-дошках, їх стали називати Законами 12 таблиць. Поступово плебеї домоглися нових поступок. У 4 ст. до н. е. закон заборонив за борги перетворювати римського громадянина на раба. Так остаточно завершено формування Римської республіки.

Словникова робота (записати терміни до зошита)
Республіка (з латини - «республіка» - «суспільна справа», «справа народу») - держава, якою керують люди, обрані народом на певний термін.
Трибун – представник, обраний плебеями для захисту їхніх інтересів.
2. Підкорення Римом Італії
Від початку існування Рим постійно вів війни з племенами, що населяли Апеннінський півострів. Перші війни точилися з етрусками, до яких звернувся по допомогу вигнаний цар Тарквіній Гордий.
У 390 р. до н. е. Рим захопили галльські племена. Трималася лише фортеця на пагорбі Капітолій. Коли захисники поснули, галли почали штурм. Гуси почули ворога і своїм криком розбудили варту. Так з’явився вислів «гуси Рим урятували». Галли погодилися звільнити місто за викуп. Римляни принесли золото й почали важити. Галли почали хитрувати: відхиляли стрілку терезів на свою користь. На протести римлян їхній вождь кинув свій меч на ту шальку терезів, де лежали гирі, мовивши: «Горе переможеним». На зворотному шляху на галлів напав римський полководець Камілл, який, відібравши золото, заявив: «Батьківщину захищають залізом, а не золотом».
На початку 3 ст. до н. е. Римська держава запанувала на Апеннінському півострові. Італійські племена мусили віддавати частину своїх земель, посилати солдатів до римського війська, їх було позбавлено політичних прав. Незавойованою залишалася тільки Південна Італія. Грецька колонія Тарент на допомогу у війні проти римлян покликала талановитого полководця з Греції Пірра. Спочатку у двох битвах Пірр переміг римлян. У його армії було 20 слонів, яких римляни ще не бачили. Перемога дісталася Пірру ціною таких втрат, що він навіть сказав: «Ще одна така перемога, і мені не буде з ким повернутися до Греції!». Із цією перемогою пов’язаний крилатий вислів «Піррова перемога». У 275 р. до н. е. біля містечка Малевентум Пірр зазнав поразки. Після перемоги римляни влаштували тріумф. Вони провели по місту тисячу полонених та чотирьох захоплених слонів. До 265 р. до н. е. Римська держава підкорила всю Середню та Південну Італію.
Римська держава й римське суспільство загалом були дуже воєнізованими. У Римі існувала загальна військова повинність. Кожен римський громадянин віком від 17 до 46 років міг бути взятий до війська. Воєнний досвід (участь у 10 воєнних кампаніях) був неодмінною умовою для всіх кандидатів на державні посади.

Тріумф – урочистий в’їзд і хода Римом полководця та армії. Менш урочистий спосіб пошанування – овація.

Завдання: опрацювати параграф 44-45 пункт 3; в зошиті виконати завдання:
Вставте пропущені слова.
   На початку …  ст. до н. е. римляни вигнали царя … . У Римі було встановлено виборне правління –  … , що означає …. Від того часу римською державою управляв … . Після вигнання царів розпочалася боротьба плебеїв із … . У результаті цієї боротьби плебеї отримали представників для захисту своїх інтересів –  … , які мали право … , а також були прийняті писані закони –  … .

Тема: Військова експансія Риму.

Презентація до теми за посиланням https://drive.google.com/file/d/14anJSNuU0j3YM_yBBxKdu75BSbZfx5zh/view?usp=sharing

Завдання: опрацювати параграф 46, в зошиті виконати завдання І (1-4) на с. 173.


6 травня

Тема: Практична робота: Суспільне та господарське життя і духовний світ слов’ян.

Переглянте відео:
1) "Слов,яни у І-VІІІ ст."
2) "Типове городище давніх слов,ян"
3) "Звичаї слов,ян"

Завдання: Опрацюйте параграф 56, в зошиті виконайте практичне завдання на с. 212. Фото роботи надішліть на електрону скриньку.


7 травня
Тема: Урок узагальнення за темою «Антична цивілізація: Рим».
13 травня


Тема: Причини зникнення стародавніх цивілізацій. Сучасні цивілізації на мапі світу. Головні ознаки європейської цивілізації та її історичне підґрунтя.

Сьогоднішній наш урок ми розпочнемо із уявної подорожі у минулі часи. Тож сідаємо зручніше і переносимося у далеке-далеке минуле, епоху дикості. Тепер уявімо, що одна половина вашої кімнати – це картинка із життя первісної людини, а інша частина - наш сучасний цивілізований час – 2020 рік. Картинки сформувалися у вашій уяві зовсім різні. Тож тепер спробуємо сформувати ознаки поняття «цивілізація».


Цивілізація
розумне

сучасне

модне

                                                                        розвинуте

Цивілізація (від лат. Civilis - цивільний, державний) - етап історичного розвитку, наступний за дикістю і варварством. Критерії, що відрізняють цивілізацію від варварства: система економічних відносин, заснована на поділі праці; засоби виробництва (включаючи живу працю), контрольовані правлячим класом, який здійснює централізацію і перерозподіл додаткового продукту; мережа обміну, контрольована професійним купецтвом або державою; політична структура, в якій домінує прошарок суспільства, який концентрує у своїх руках виконавчі та адміністративні функції, та ін.
 Цивіліза́ція — людська спільнота, яка впродовж певного періоду часу (процес зародження, розвиток, загибель чи перетворення цивілізації) має стійкі особливі риси в соціально-політичній організації, економіці та культурі (науці, технологіях, мистецтві тощо), спільні духовні цінності та ідеали, ментальність (світогляд).(записати у зошит визначення)
Наприклад, Єгипетській цивілізації властиві спорудження пірамід, муміфікація померлих, своєрідне ієрогліфічне письмо тощо. Інколи в одну цивілізацію об'єднують людей однакової віри (Християнська цивілізація, Буддистська та ін.).
Цивілізація — такий щабель розвитку людства, коли власні соціальні зв'язки починають домінувати над природними, і коли суспільство починає розвиватися і функціонувати на своєму власному ґрунті.
Поняття цивілізація (від лат. civilis — громадський, суспільний, державний, громадянський) введене у науковий словник французьким просвітником Оноре Габріелем Мірабо 1756 року.(записати у зошит)
Завдання: опрацюйте параграф 58, на стор. 220 виконайте практичне завдання (три запитання до літературних творів). 
Надішліть фото роботи.


14 травня


Тема: Давня Індія
Опрацюйте презентацію "Давня Індія", виконайте завдання на слайдах № 3, 10, 20, 23. Надішліть фото роботи.



20 травня


Тема: Стародавній Китай
Опрацюйте презентацію "Давній Китай", виконайте завдання на слайдах № 9, 15. 
Надішліть фото роботи.



Тема: Практична робота: Повсякденне життя та релігія Стародавніх Індії та Китаю



21 травня

Річна контрольна робота за посиланням https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdJI_j5aSk-o2IYsZl83zpUG18YDaQ812y0LTmxGX0bPd9EcQ/viewform?usp=sf_link


ОСНОВИ ЗДОРОВ,Я


8 травня
Тема: Безпека руху велосипеди­ста.

1. Ознайомся з екіпіруванням велосипедиста:

2. Як має бути оснащений велосипед, щоб поїздка на ньому була безпечною:
3. Перегляньте "Порадник велосипедиста":



ЗАВДАННЯ:
Слово ВЕЛОСИПЕД походить від латинських слів "велокс" - "швидкий" та "педіс" - "нога". Дослівно це слово перекладається як "швидконіг". 
Історія сучасного велосипеда сягає в давнину. Перші креслення велосипеда належать відомому діячу культурно - філософської епохи кінця Середньовіччя - початку Нового часу. Відомо, що він народився в 105-й день року в григоріанському календарі в сім,ї нотаріуса та селянки.

ОТЖЕ, Завдання 1. Кому належать перші креслення велосипеда?

У 1865 році в Європі з,явився перший залізний велосипед. Його створили французькі механіки Мішо і Ляльман.

ОТЖЕ, Завдання 2. Яке невтішне прізвисько отримав цей велосипед і чому?

Ви можете скористатися підказкою:

                               
                               15 травня

Тема: Телефони аварійних служб. Повідомлення для рятувальних служб. Правила  взаємодії з рятувальниками.


Девіз нашого уроку:
Про безпеку власну дбаємо.
Уроки вдумливо вивчаємо.
Знаєм правила ми з «НЕ»,
Пам'ять нас не підведе.

  А зараз я за допомогою вікторини перевірю , як ви знаєте й розумієте правила безпеки руху велосипедистів (виконайте в зошиті, надішліть фото роботи).
1.  На велосипеді, не обладнаному дзвінком, передньою фарою (ліхтарем), двома гальмами, які діють незалежно одне від одного:
а) їздити можна, якщо видимість добра;
б) їздити по дорогах не можна;
в) їздити можна, тільки дуже обережно й близько до правого краю проїзної частини.
2.  Попереджувальний сигнал про зміну напрямку руху велосипедист повинен подавати:
а) тільки в разі обгону чи повороту праворуч;
б) тільки в разі обгону чи повороту ліворуч;
в) завжди, коли змінює напрямок руху.
3. Із настанням темноти:
а)   достатньо, якщо велосипедист буде освітлювати дорогу ввім­кнутим кишеньковим ліхтариком;
б)  на велосипеді повинні бути увімкнені передня фара й задній ліхтар (або червоний світловідбивач).
4.    Велосипедисти, які ідуть групою по шосе, можуть рухатися:
а) у два ряди;
б) тільки по одному, один за одним;
в) у три ряди на відстані одного метра одне від одного.
5.    Під час руху по шосе велосипедист:
    а) може їхати, не тримаючись за кермо, якщо поблизу немає жодного транспортного засобу;
б) у жодному разі не має права їхати, не тримаючись за кермо;
    в) може їхати, не тримаючись за кермо, але обидві ноги повинні знаходитися весь час на педалях.
6. Швидкість велосипедист повинен вибирати:
    а) тільки згідно з вимогами дорожніх знаків, які обмежують швидкість руху;
    б) лише з огляду на технічний стан велосипеда й видимість на дорозі;
    в) згідно з обставинами, ураховуючи стан дороги та видимість, а також пам'ятаючи, що він повинен знизити швидкість чи зупинитись, якщо цього вимагатиме ситуація.
Практична робота. Моделювання ситуації виклику рятувальних служб
КРОС-ТЕСТ
1.  У тебе вдома немає телефону, а в сусідів є. Якщо тобі треба ви­кликати рятувальників, ти звернешся до сусідів (5) чи побіжиш телефонувати з телефону-автомата (7)?
2.Ти став свідком ДТП на шосе за межами населеного пункту. Щоб викликати «швидку допомогу» і міліцію, побіжиш до найближ­чого житла (6) чи зупиниш будь-який автомобіль і попросиш водія допомогти або викликати «швидку допомогу» (8)?
3.Поряд із місцем трагедії є телефон, над яким висить табличка: «Для службового користування». Щоб викликати рятувальни­ків, ти скористаєшся ним (9) чи побіжиш шукати інший (11)?
4.Ти підбіг до телефону-автомата, щоб терміново викликати ава­рійну службу, але до нього стоїть черга. Ти станеш у чергу (10), попросиш зателефонувати без черги (12), попросиш того, хто телефонує, перервати розмову і дозволити тобі викликати ряту­вальників (14)?
5. Ти вчиниш цілком правильно. Якщо сталося нещастя, слід від­кинути сором'язливість і телефонувати з найближчого апарата. І завжди пам'ятай, що для таких викликів не потрібна телефон­на картка (2).
6. Неправильно. Поки добіжиш, хтось може й померти (2).
7. Через надмірну сором'язливість ти змарнуєш дорогоцінний час і можеш утратити шанс урятувати комусь життя (1).
8. Це правильне рішення. Якщо є вибір і автомобілів на шосе бага­то, зупиняй швидкісні іномарки. Водії таких автомобілів часто мають при собі телефони мобільного зв'язку і можуть одразу викликати рятувальників. А якщо й не мають, вони швидше дістануться до найближчого населеного пункту і викличуть до­помогу (3).
9. Правильно. У критичній ситуації слід скористатися найближчим телефоном. У деяких невеликих селах чи містечках взагалі дуже мало телефонів, наприклад, вони є тільки в сільській раді, мага­зині, на пошті. Тому маєш бути впевнений, що для виклику ава­рійних служб можна скористатися будь-яким телефоном. Якщо тобі не дозволяють скористатися телефоном, наполягай, щоб хтось усе-таки зателефонував рятувальникам. Можеш нагадати про кримінальну відповідальність за ненадання допомоги (4).
10.Стоятимеш у черзі — втратиш дорогоцінний час. Відкинь будь-які вагання: якщо сталося нещастя, ти маєш право негайно за­телефонувати до аварійної служби (4).
11. Цей напис не стосується таких термінових випадків, як виклик аварійних служб. Будь-хто дозволить тобі скористатися службо­вим телефоном (3).
12.Цього недостатньо. Той, хто тримає слухавку, може розмовляти ще кілька хвилин. Будь рішучішим (4).
13. Неправильно. Зловмисники часто просять відчинити, щоб ско­ристатися телефоном, або кажуть, що вони із ЖЕКу, пошти, міліції. Якщо ти вдома сам, ніколи не відчиняй дверей незна­йомим людям. Знайди інше рішення (5).
14.Правильно! Люди здебільшого з розумінням ставляться до тако­го прохання, але навіть якщо станеться інакше, не зважай — ти зобов'язаний вчинити саме так (5).
17. Молодець! Ти дістався кінця.

Аналітичне завдання «Поміркуй - розкажи»
ü Що ж потрібно робити, щоб не потрапляти в подібні ситуації? (виконати в зошиті)


 22 травня

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога