9 клас

ІНСТРУКЦІЯ: в зошиті або на листочку, якщо зошит ви здали, записати дату (яка вказана мною), тему уроку, виконати завдання. Для перевірки надіслати фото роботи на електрону скриньку ronginanat014@gmail.com 

УВАГА!!!

2019/2020 навчальний рік завершується!
Всі виконані роботи приймаються до 25 травня до 10.00.
Всі виконані річні контрольні роботи приймаються до 26 до 9.00.
Семестрові та річні оцінки з історії України, всесвітньої історії, основ правознавства, основ здоров,я будуть виставлені 26 травня.


Після 26 травня роботи прийматися не будуть.
ІСТОРІЯ УКРАЇНИ

16 березня
Тема: Національне відродження кримських татар. Ісмаїл Гаспринський.
Процес становлення кримсько-татарського національно-визвольного руху розпочався у 80-х рр. XIX ст. Його основні ідеї сформувалися в Туреччині й пов’язані з виникненням руху молодотурків, які боролися проти султанської монархії в країні та всього того, що перешкоджало розвитку турецького народу. У Стамбулі, тогочасному центрі освіти, татарська інтелігенція під впливом молодотурків стала розвивати свій рух. Молодотурки відіграли помітну роль у подальшому розгортанні кримськотатарської національно-визвольної боротьби. Вони вважали за необхідне відмовитися від традиційного для татарського суспільства клерикалізму, боротися за підняття рівня освіченості народу, за зміни у традиційній соціальній структурі й статусі жінок. В економічній сфері вони виступали за визволення селянської праці від будь-якого гноблення.

У національному питанні молоді татарські націоналісти були прибічниками захисту національної самосвідомості свого народу й кримськотатарської самостійності. Найбільш яскравим представником молодотатарських ідей у цей період став Ісмаїл Гаспринський (1851-1914). Його погляди, хоча й були досить утопічними, знаходили підтримку у кримськотатарському середовищі. Самого І. Гаспринського татари поважали як захисника скривджених і прибічника рівноправ’я татар.
Ісмаїл Гаспринський усе своє життя докладав чимало зусиль, спрямованих на захист прав кримських татар, їх виживання як народу і національне відродження. у 1875 р., після повернення до Криму з Туреччини його було обрано депутатом міської думи, а пізніше – міським головою Бахчисарая. Саме завдяки його зусиллям було втричі збільшено бюджет міста, розпочато суттєві перетворення в міському господарстві й збільшено представництво бахчисарайських татар в органах місцевого самоврядування.
Із 1883 р. І. Гаспринський почав видавати в місті першу національну газету «Терджиман» кримськотатарською й російською мовами. Тривалий час вона була єдиним тюркомовним періодичним виданням у Російській імперії.
За своїм світоглядом І. Гаспринський був лібералом, виступав за дружбу слов’янських і кримськотатарських народів, релігійну терпимість та співпрацю християн і мусульман, категорично відкидав соціалістичні ідеї та методи боротьби.
На честь І. Гаспринського встановлено пам’ятники в Сімферополі та Бахчисараї, його ім’ям названі кримськотатарська бібліотека у Сімферополі, вулиці та школи. У Бахчисараї існує музей І. Гаспринського.
З імям І. Гаспринського пов'язане виникнення джадидизму – просвітянського руху народів ісламського сходу. У його основі був новий звуковий спосіб навчання грамоти, коли окремій літері відповідали конкретні звуки. Він розробив нові методи навчання, завдяки яким навчанню кримськотатарських дітей було надано більш світського характеру. Для своїх новометодних шкіл він написав і видав власну серію навчальних посібників, найвідомішим серед яких став «учитель дітей» у чотирьох випусках. Учителі шкіл під керівництвом І. Гаспринського поширювали його ідеї у кримськотатарському середовищі, сприяли оновленню повсякденного побуту й усього духовного життя народу.


Тема: Зародження робітничого і соціал-демократичного рухів.

Друга половина XIX ст. стала періодом поширення в Європі соціал-демократичного і робітничого рухів. Це пояснюється тим, що промислова революція та індустріалізація сприяли формуванню нового прошарку суспільства – промислових робітників. Не маючи власності, вони могли покладатися лише на свою працю. Таке становище робило працівника, з одного боку, незахищеним перед життєвими негараздами (економічними кризами, хворобами, сваволею власника підприємства тощо), а з іншого – сприйнятливим до всіляких революційних учень, що обіцяли «світле майбутнє».
Одним із таких революційних вчень, найбільш поширеним у другій половині XIX – на початку XX ст., як ви знаєте зі всесвітньої історії, став марксизм. Він пов’язував соціалістичний переустрій суспільства саме з промисловими робітниками або пролетаріатом.
Марксистське вчення як у Російській імперії взагалі, так і на території українських земель зокрема, знайшло багато прихильників. Проте слід зауважити, що в Європі марксизм виник із робітничого руху, тоді як у Російській імперії його носієм стала інтелігенція, що поспішила з «новими ідеями» в робітниче середовище.
Пригадайте поняття:
Інтелігенція – суспільна група, що складається з осіб, для яких розумова праця є професією (лікарі, педагоги, інженери, вчені тощо).
Пролетаріат – (від лат. – незаможний громадянин) – суспільна верства позбавлених засобів виробництва найманих робітників, джерелом існування яких є продаж своєї робочої сили власникам засобів виробництва.
Першими пропагандистами нового вчення на українських землях ще на початку 70-х рр. XIX ст. стали Микола Зібер і Сергій Подолинський.
Спочатку з основами свого вчення М. Зібер ознайомив студентів і колег у Києві в 1871 р. Головну увагу він зосереджував лише на економічному змісті вчення, пропускаючи його революційний бік. Інший поширювач марксизму С. Подолинський, як вам уже відомо, у 70-х рр. XIX ст. брав участь у громадівському русі. Він організував у Відні видавництво популярної соціалістичної літератури, у Женеві разом із М. Драгомановим і М. Павликом започаткував видання журналу «Громада», а також надрукував власні брошури соціально-економічного змісту: «Про багатство та бідність», «Про хліборобство», «Ремесла і фабрики на Україні» та інші. С. Подолинський розробив оригінальну теорію «громадівського соціалізму» (федерація вільних громадян), що ґрунтувалася на національних традиціях українського народу.
Перша постійно діюча марксистська група на українських землях під назвою «Російська група соціал-демократів» виникла в 1893 р. в Києві. Її організатором був Юрій Мельников – росіянин, що заснував ремісничу школу, яка була засобом розповсюдження марксистських ідей. Марксистські групи також з’явились у Харкові, Одесі та Катеринославі. Нелегальні гуртки намагалися поширити марксистське вчення і встановити зв’язки з робітничим рухом.
Якісно новий крок соціалістичний (соціал-демократичний) рух зробив наприкінці 90-х рр. XIX ст. після появи в Петербурзі під керівництвом Володимира Ульянова (Леніна) «Союзу боротьби за визволення робітничого класу». Подібні групи виникли в Києві, Катеринославі, Миколаєві та інших містах. Згодом ці гуртки об’єдналися в Російську соціал-демократичну робітничу партію (РСДРП). У 1898 р. в Мінську (Білорусія) відбувся перший з’їзд партії. Із дев’яти його делегатів четверо (Н. Вигдорчик, Б. Ейдельман, К. Петрусевич, П. Тучапський) були представниками українських соціал-демократичних гуртків. Створена на з’їзді партія стала першою загальноросійською партією, що діяла й на українських землях.
Робітничий рух у Наддніпрянщині розпочався наприкінці 60-х рр. XIX ст. Спершу він мав стихійний характер. Виступи робітників відбувалися через погіршення умов праці, зменшення заробітної плати. Формами боротьби робітників були колективна відмова від роботи, знищення машин та обладнання, страйки тощо.

Із середини 70-х рр. XIX ст. робітничий рух почав набувати організованих форм. Першою робітничою організацією став «Південноросійський союз робітників», який виник у 1875 р. в Одесі на чолі з Євгеном Заславським. Об’єднавши близько 250 робітників, він розгорнув революційну пропаганду, поширював нелегальну літературу, керував страйками на заводах Одеси. Через дев’ять місяців після заснування організацію було викрито, а її керівників засуджено.

Завдання: опрацювати параграф 18, дати відповіді на запитання № 10, № 12 (письмово).


19 березня

Тема: Практичне заняття. Політика Російської імперської влади в Україні на підставі Валуєвського циркуляру, Емського указу.

Завдання: опрацювати матеріал підручника на с. 146-147 та на с. 151-152; скласти порівняльну таблицю для Валуєвського циркуляру та Емського указу (виділіть спільне та відмінності); зробити висновок про наслідки впливу документів на українське національне відродження.


18 травня та 21 травня
Тема: Культура України середини XIX - початку XX ст.


Опрацюйте відео до уроку:
1) Українська освіта та наука другої половини XIX ст.
2) Українська література другої половини XIX ст.
3) Українське мистецтво та архітектура другої половини XIX ст.
Завдання: Назвіть події, що були вирішальними в розвитку української культури середини XIX — початку XX ст. Обґрунтуйте свій вибір.
Надішліть фото роботи. 


22 травня

Річна контрольна робота за посиланням https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfqAYtNRZSvFffXto8kIgFh60JFGHZlIxvELh4XQo4HsgEMIw/viewform?usp=sf_link

25 травня

Тема: Повсякденне життя. Практичне заняття. Вплив процесів модернізації на повсякденне життя та світогляд населення України.
Завдання: Виконайте практичну роботу на стор. 274 - 277. Надішліть фото роботи.


ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ


7 травня 
Тема: Розвиток культури (кінець XVIII - початок XX ст.)


Опрацюйте  презентацію  "Європейська культура XIX - XX ст."






8 травня

Тема: Практичне заняття. Повсякденне життя людей на початку ХХ ст

Завдання: Виконати практичну роботу на стор. 247-248. Фото роботи надіслати на електрону скриньку.



14 травня 

Підсумкове узагальнення до курсу.




ОСНОВИ ПРАВОЗНАВСТВА

20 березня

Тема: Прийняття на роботу неповнолітніх. Робочий час і час відпочинку неповнолітніх.



Тема:Оплата праці. Особливості розірвання трудового договору з неповнолітніми. Охорона праці неповнолітніх.  

Домашнє завдання: виконати практичну роботу "Працевлаштування неповнолітніх".


 8 травня



Тема: Нова українська поліція Поліцейські (патрульні, дільничні офіцери поліції).

Завдання: на стор. 178-179 підручника виконати завдання 8 (Користуючись витягом із Закону «Про Національну поліцію», зімітуйте ситуації спілкування із співробітниками поліції). 
Фото роботи надішліть на електрону скриньку.

15 травня
Тема: Практичне заняття Ігровий суд
Опрацюйте презентацію "Яким є загальний порядок розгляду справ у суді". На стор. 183 виконайте завдання 9. Надішліть фото роботи.




22 травня

            Підсумкове узагальнення до курсу.


ОСНОВИ ЗДОРОВ,Я

16 березня
Тема: Риси характеру. Чинники, від яких залежить характер людини. Цінності і якість життя.

Кожен із вас має якості, які ріднять вас із іншими людьми. Але  кожна людина є унікальною, тому в неї присутні також якості, які характерні тільки їй. Ці якості людини часто називають її «Характером».  Між нами багато спільного. Психологи налічують близько півтори тисячі рис особистості, за якими можна характеризувати людину.  
            До вашої уваги одна середньовічна історія.  «Четверо стомлених подорожніх дісталися опівночі до міських воріт. Ворота зачинені, варта міцно спить. Перший подорожній сів на землю: «От не щастить! Варто було раз вибратися з дому – і от яка невдача! Що ж робити – до ранку далеко. Згадаєте моє слово, до ранку ще й дощ піде» - говорив він, ледь не плачучи. «Чого тут нити, висадимо ворота, та й усе!» - каже другий. «Нащо панікувати, літня ніч коротка. Посидимо, почекаємо до ранку» - заспокоював третій. «Навіщо сидіти й чекати? Давайте розглянемо ворота ближче. Он під ними велика щілина, може вдасться пролізти крізь неї» - порадив четвертий»
 
Чому ці люди так по різному зреагували на одну й ту ж саму подію?(Запис відповіді в зошиті)

Конкретна людина з її неповторним поєднанням фізіологічних та психічних якостей та ознак – це особистість. Для характеристики якостей особистості важливо розкрити три питання.
·        Перше – чого хоче людина, тобто які її інтереси, потреби, ідеали.
·        Друге – що може людина, тобто які її здібності.
·        Третє – яка вона є, тобто який у неї характер.
Французький письменник Віктор Гюго сказав: «У кожної людини три характери: той, який йому приписують, той, який він сам собі придумує, і той, що є насправді».
Слово «характер» у перекладі з грецької означає «печать», «чеканка», «напис на камені». І дійсно, характер «накладає печать» на всі вчинки, думки і почуття людини.
Паскаль стверджував: «Про моральні якості людини потрібно судити не по її окремих зусиллях, а за її щоденним життям». Отже, характер – це сукупність відносно сталих психологічних рис людини, які проявляються в різноманітних сферах її духовного життя і діяльності.


Характер має соціальну природу, але зумовлений фізіологічними особливостями нервової системи. Які чинники впливають на формування характеру?  (спадковість, виховання, оточення, самовиховання)


Флегматику важче, ніж холерику чи сангвініку, проявляти ініціативність та енергійність, холерику – стриманість. У значній мірі характер людини залежить від самовиховання. Дисциплінованість, витримка, наполегливість формуються саме завдяки вольовим зусиллям людини. Всі риси характеру можна об’єднати у великі групи:

Завдання: Риси характеру можна поділити на позитивні й негативні. Написати приклади позитивних  та негативних рис характеру (в зошиті)

Інтерактивна вправа «Малюнок характеру» (виконати в зошиті)
Давайте визначимо, наскільки об’єктивно ви себе оцінюєте. Оберіть 10 якостей особистості, якими можна характеризувати ваш ідеал.  Випишіть їх у стовпчик. Підкресліть ті риси, які притаманні вам. Число позитивних рис, які ви собі приписуєте, поділіть на число слів у стовпчику.
Якщо результат близький до одиниці – ви себе переоцінюєте, близький до нуля – ви надто самокритичні, якщо до 0,5 – у вас нормальна, об’єктивна самооцінка.
Самооцінка відіграє важливу роль у самовихованні. Накопичуючи життєвий досвід людина вчиться свідомо керувати своєю поведінкою, виховувати в собі позитивні і стримувати негативні риси характеру.


 Домашнє завдання:  Охарактеризуйте, як ви розумієте вислови:
1. «Людиною стати – це мистецтво».
2. «Немає людей суто біленьких або зовсім чорненьких; люди всі…»


 18 травня

Тема: Міжнародне екологічне право. Екологічне законодавство України.
Практичне завдання: Оцінювання екологічних небезпек за місцем проживання, що впливають на здоров’я громади 
Мета: оцінити рівень екологічних небезпек за місцем проживання, що впливають на здоров’я громади. 
Порядок виконання роботи 
1. Пошук інформації щодо екологічних небезпек за місцем проживання, що впливають на здоров’я громади (наявність незаконних сміттєзвалищ, забруднення водойм, забруднення повітря, забруднення земель, вирубування дерев тощо). 
2. Аналіз отриманої інформації.   
3. Оформлення результатів проведеної роботи.

Надішліть фото роботи.

Тема: Поняття інформаційного суспільства та сталого розвитку
Завдання: Які позитивні й негативні аспекти інформатизації суспільства? Надішліть фото відповіді.

25 травня

Підсумкове узагальнення до курсу.


Комментарии

Популярные сообщения из этого блога