7 клас

ІНСТРУКЦІЯ: в зошиті або на листочку, якщо зошит ви здали, записати дату (яка вказана мною), тему уроку, виконати завдання. Для перевірки надіслати фото роботи на електрону скриньку ronginanat014@gmail.com 

УВАГА!!!

2019/2020 навчальний рік завершується!
Всі виконані роботи приймаються до 25 травня до 10.00.
Всі виконані річні контрольні роботи приймаються до 26 до 9.00.
Семестрові та річні оцінки з історії України, всесвітньої історії, основ правознавства, основ здоров,я будуть виставлені 26 травня.


Після 26 травня роботи прийматися не будуть.

ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ

16 березня. 
Тема: Чернечі лицарські ордени та християнізація Східної Європи.
1.     Християнська церква в ранньому Середньовіччі.
Християнізація Європи
Утвердившись ще в  313  році як державна релігія Римської імперії, християнство пережило її загибель та перетворилося на фундамент середньовічної європейської цивілізації. Адже  християнство об’єднувало ворогуючі між собою держави на території Європи під час Великого переселення народів. І в усіх державах богослужіння проводилося на єдиній церковній мові - латині. Саме завдяки латині  почала формуватися нова середньовічна культура. У лиху годину безперервних варварських нашесть лише церква, одна з усієї античної спадщини, не тільки зберегла, а й укріпила своє становище. Підтримка з боку держави сприяла зміцненню її економічної могутності. Церква мала великі земельні володіння, духовенство звільнялося від військової служби , податків і мита.
У середньовічній Європі християнство переважно насаджувалося державною владою. Спроби масового хрещення людей нерідко викликали більший чи менший супротив населення, яке продовжувало таємно вірити своїм богам. Протест міг набувати доволі гострих, навіть трагічних форм.  
Більше десяти століть християнство поширювалося Європою. Так, наприкінці IVст. – імператори Константин І і Феодосій І навернули до християнства Римську імперію; наприкінці V ст. – до християнства приєдналися франки, вестготи, племена Піренейського півострова, лангобарди, частина саксів і англів; у 988 р. – Володимир Великий охрестив Київську Русь; останніми ж у Європі у ХІІ - ХІV ст. християнство почали сповідувати полабські слов`яни, прусси і литовці. Християнізація істотно обновила життя в Європі. Вона сприяла об’єднанню народів (робила їх одновірцями), розвитку феодальних відносин та культури, а під час хрестових походів розпочала процес колонізації інших територій та країн.

2. Чернечі та духовно-рицарські ордени.

На території Центральної та Західної Європи поширився католицизм. Церковні обряди в католицькій та православній церкві виконувало духовенство. Воно поділялося на біле та чорне. До білого духовенства належали священики, що відправляли богослужіння та жили в миру, серед людей. Чорне духовенство становили ченці - священики, що усамітнювалися від світського життя в монастирях. Церква, як і суспільство, мала свою ієрархію, передбачаючи підпорядкування нижчих священиків вищим.                                                                                                                                                                                                                                     
Важливу роль у зміцненні католицької церковної організації відігравало чернецтво.
Батьком західного чернецтва в VI ст. став Бенедикт Нурсійський. Поступово утворилося багато монастирів, що керувалися статутом св. Бенедикта Нурсійського. Статут включав три обітниці: постійне проживання в монастирі, послух і стриманість.
Для об'єднання цих монастирів в 530 р. виник орден бенедиктинців.                                                                                                  
Засновником ордену францисканців був Франциск Ассизький (1182-1226). Він народився в місті Ассизів багатій купецькій родині. Спочатку юнак зайнявся торгівлею, але після полону й тяжкої хвороби присвятив себе релігії. Роздавши свое майно бідним, Франциск Ассизький проповідував серед знедолених і хворих. Він навчав любити не тільки людей, але й тварин, дерева, квіти, сонячне світло, вогонь і воду, вбачаючи в усьому Бога. Поступово навколо нього зібралася громада послідовників, які називали себе міноритами, тобто «меншими братами». За підтримки папства громада міноритів із часом утворила чернечий орден францисканців. Його правила передбачали дотримання ідеалів бідності, аскетизму, смирення та послуху.
Домініканський орден виник у 1216 р. Його засновником був іспанський монах Домінік де Гусман (1170-1221), піднесений згодом до лику святих. Однак назва ордену походить від латинського вислову domini canes - пси Господні. Емблемою домініканського ордену був собака, який тримав у зубах смолоскип. Орден очолював генерал-магістр, а монахи вдягали чорний плащ із капюшоном. Особливу увагу домініканці приділяли просвітницькій діяльності, а також активно вивчали Святе Письмо. Вони стали надійною опорою пап у боротьбі  з їхніми політичними противникам
и.                                                                    
Прагнучи до вдосконалення життя монахи присвячували його служінню Богу, цілком віддаючись молитві та покаянню. Ченці вели стриманий спосіб життя, приймаючи обітницю бідності, покори і безшлюбності (целібату), допомагали ближнім, виконуючи діла милосердя. В Х - ХV ст, щоб відокремиться від старих чернечих об'єднань, які стали вмістилищем людських пороків, виникли нові чернечі об'єднання, так звані ордени. Спочатку їх основною метою був догляд за хворими та пораненими паломниками і хрестоносцями, їх духовна підтримка і захист від збройних нападів. Пізніше (завдяки хрестовим походам) з'явилася нова форма організації орденів - духовно-рицарські ордени, члени яких намагалися суміщати рицарський і чернечий спосіб життя.                         
Ченці-жебраки вдихнули нове життя в католицьку церкву. Завдяки своїй активній діяльності вони схилили на свій бік значну частину людей, які втратили віру в офіційну церкву. Без них інквізиції навряд чи б вдалося винищити єретиків.  

Завдання: опрацювати параграф 7 п. 1-3; виконати завдання: 


Тема: Велике князівство Литовське, Польське, Угорське королівство в X - XV ст. Гуситські війни у Чехії.

Презентація до уроку за посиланням: https://drive.google.com/file/d/1AGvcKcXDU8iX2Vh4AKYduJPlvZOxU_ug/view?usp=sharing

Завдання: опрацювати параграф 17, с. 225 - відповісти на питання 1, 2 (в зошиті)


8 травня

Тема: Практичне заняття. Уявна екскурсія «Середньовічні замки та собори: візитна картка туристичної Європи»
До сьогодення зберіглось чимало замків, палаців, фортець, фортів. Що це за споруди?
Словникова робота (записати до зошита)
Замок - укріплене житло феодала.
Палац - велика монументальна парадна будівля.
Фортеця - укріплена фортифікаційна споруда з міцними капітальними спорудами, постійним гарнізоном, великим запасом провіанту та озброєння; призначена для протидії довготривалій облозі та перебування у круговій обороні.
Форт - окреме укріплення, що складається з однієї або кількох фортифікаційних споруд відкритого або закритого типу.

 Ці споруди було задумано як довговічні, завдяки чому багато з них збереглося до наших днів. Давайте здійснимо віртуальну подорож до європейських середньовічних замків.

Завдання: Дайте відповіді на запитання (в зошиті):
- Чи вразили вас середньовічні замки? Чим саме?
-Як сьогодні використовують замки Середньовіччя?
- «Мій дім – моя фортеця». Як ви розумієте цей вислів?

- В якому значенні цей вислів використовується нині?

15 травня
Тема: Держава і суспільство в середньовічному Китаї. Індія, Японія в середні віки
Опрацюйте презентації до уроків:
1) "Давня Індія"
2) "Середньовічний Китай"
3) "Японія в середні віки"


Тема:  Практичне заняття. Уявна екскурсія до середньовічних пам’яток культури Китаю та Індії.
Опрацюйте презентацію "Храми світу".

18 травня


Підсумкове узагальнення до курсу.

 Річна контрольна робота

Перейдіть за посиланням https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdXMfO0-Nx4K4F7m24BotSAijmcY1zy3KaDZpktN0WEyPXFXA/viewform?usp=sf_link

ІСТОРІЯ УКРАЇНИ

22 травня

25 травня 
Тема: Практичне заняття. Місце Русі-України в загальноєвропейських політичних, господарських і культурних процесах



ГЕОГРАФІЯ

17 березня.

Тема: Загальні риси клімату Євразії. Кліматичні пояси і типи клімату.


Завдання: опрацювати параграфи 43-44, виконати завдання в презентації (в зошиті): тести по темі "Клімат Євразії", практична робота, завдання 1 та завдання 2.

18 березня

Тема: Практична робота 11. Визначення типівв клімату в межах помірного кліматичного поясу Євразії за допомогою кліматичних діаграм.

Завдання: Виконати практичну роботу 11 в зошитах для практичних робіт на с. 34-35. За бажанням виконати додаткове завдання на с. 36.


5 травня



Тема: Тихий океан.

За допомогою презентації та матеріалу підручника (параграф 54-55) виконайте завдання на слайдах 21-27.

Практична робота № 12 "Позначення географічних об,єктів та течій океанів на контурній карті": виконайте завдання 1.

Фото виконаних робіт надішліть на електрону скриньку ronginanat014@gmail.com 


6 травня



Тема: Атлантичний океан.
Практична робота № 12 "Позначення географічних об,єктів та течій океанів на контурній карті": виконайте завдання 2.

Фото роботи надішліть на електрону скриньку


Тема: Індійський океан.
Опрацюйте відео "Загальні відомості про Індійський океан". 
Практична робота № 12 "Позначення географічних об,єктів та течій океанів на контурній карті": виконайте завдання 3.

Фото роботи надішліть на електрону скриньку



12 травня

Тема: Північний Льодовитий океан.


Опрацюйте відео до уроку.
Практична робота № 12 "Позначення географічних об,єктів та течій океанів на контурній карті": виконайте завдання 4, висновок. На стор. 55-56 в зошиті для практичних робіт виконате завдання узагальнюючого контролю (варіант 1 та 2).

Фото роботи надішліть на електрону скриньку


13 травня
Тема: Використання природних багатств материків і океанів.

Опрацюйте відео до уроку, параграф 59. До зошита запишіть визначення основних понять та термінів. Надішліть фото роботи.





Колекція вправ "Подорож океанами"


19 травня


Тема:  Екологічні проблеми материків та океанів.


Опрацюйте відео до уроку.

Завдання: Провести дослідження "Шляхи розв’язування екологічних проблем" (на стор. 300 в підручнику "Географические исследования")


20 травня

Річна контрольна робота за посиланням https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdVJq03_eRE5QXAO0dy4WjJozc2tHPMZZebbi2h_YBYqNA8IQ/viewform?usp=sf_link


26 травня
Підсумкове узагальнення до курсу.

ОСНОВИ ЗДОРОВ,Я

19 березня


Тема: Соціальна безпека населеного пункту. Держава на захисті прав дитини.

Вправа-знайомство «Я люблю своє село за те,що...»(виконайте в зошиті)
ü Продовжити фразу: «Я люблю своє рідне село за те, що...»
ü Продовжити фразу: «Якби я міг жити будь-де, я б жив...»

Вивчаючи основи здоров’я, ми знаємо багато чинників, що впливають на стан нашого здоров’я.
Вправа «Мозковий штурм»(виконайте в зошиті)
ü Які чинники позитивно, а які негативно впливають на здоров’я людини?

Людина розвивається та стає особистістю в процесі спілкування, взаємодії з іншими людьми. Поза людським суспільством духовний, соціальний, психічний розвиток відбуватися не може. Саме тому ми сьогодні будемо розглядати з вами вплив соціального середовища на здоров’я людини.
Людина живе в суспільстві. Вона має знайти своє місце серед інших людей, навчитися спілкуватися з ними, зрозуміти правила поведінки в соціумі й дотримуватися їх. Демократичне суспільство надає людині досить багато прав, але разом із правами в людини з'являються й певні обов'язки. Уміння користуватися своїми правами й виконувати свої обов'язки є важливим показником соціального здоров'я.
Соціум - це суспільство, в якому ми живемо. Людина - соціальна істота, сформована своїм оточенням. Однак, суспільство не тільки формує людину, а й впливає на її життя і здоров’я.
Соціальне середовище - оточуючий людину соціальний світ (соціум), який включає в себе суспільні (матеріальні та духовні) умови становлення, існування, розвитку та діяльності людей, які тісно пов'язані з суспільними відношеннями, у які ці люди включені.
Середовище — це сукупність умов існування людини та суспільства. Існують соціальні фактори, які впливають на твоє соціальне здоров'я. Насамперед до них належить безпосереднє оточення людини:родина, в якій виховується й росте;школа, в якій вона навчається;клас, в якому вона знаходить друзів, з котрими спілкується не тільки в школі, але й за її межами;підліткові компанії, з якими вона проводить дозвілля.
Сьогодні ми маємо з’ясувати що це таке соціальні фактори здоров'я підлітків. Обговорити соціальну безпеку нашого населеного пункту. Оцінити можливості реалізації своїх прав. Проаналізувати, що впливає на наші ставлення, рішення і поведінку.  
Всі пам’ятають казку «Мауглі». Судячи за фактами, зафіксованими в історії людської цивілізації, ці події могли мати під собою реальний грунт. У старовинних переказах збереглося багато розповідей про людей, вигодуваних і вихованих тваринами. Чи це  правда, чи вигадка - тепер вже, напевно, не впізнати. Засновники Риму Ромул і Рем, вигодувані вовчицею, Мауглі, вихований у звіриній зграї, литовський хлопчик, що виріс у ведмежій барлозі, про що розповідав Е. Кондільяк ще в 1754 р., цілком могли існувати. Відомо 15 випадків вигодовування людських дитинчат вовками, 5 - ведмедями, один випадок - павіанами, іншими породами мавп - не менше 10. Одна дитина була вигодувана леопардом, одна - вівцею. 
У 1920 р. в Індії доктор Сінг виявив у вовчому лігві разом з виводком вовченят 2 малюків. Це були дівчата, однієї з них було на вигляд років 7-8, інший-років зо два. Молодшу дівчинку назвали Амалії, старшу - Камалой. 
Як веде себе дика тварина  у міській квартирі? Точно так само спочатку вели себе і вивезені з джунглів діти. Ходили і бігали вони лише рачки, причому тільки вночі. Днем спали, забившись у кут і міцно притиснувшись один до одного. 
Молодша дівчинка невдовзі померла, так нічому і не навчившись, старша прожила близько 10 років. 
Всі ці роки доктор Сінг вів детальний щоденник спостережень за Камалой. Навчалася вона з великими труднощами. Два роки пішло на те, щоб навчити її стояти. Через шість років Камала почала ходити, але бігала як і раніше тільки рачки. Чотири роки пішло на заучування перших шести слів. Через сім років лексикон дівчинки розширився до 45 слів, а ще через три роки - до ста. Камала полюбила суспільство людей, перестала боятися яскравого світла, навчилася їсти руками і пити зі склянки. Досягнувши приблизно сімнадцятирічного віку, Камала за рівнем свого розвитку була як чотирічна, якщо не трирічна дитина. 
Г. Ітарда писав: «З'являючись на земній кулі фізично слабким і не володіючи вродженими ідеями, будучи не в змозі підкорятися основним законам свого існування, людина лише в суспільстві може домогтися того виняткового положення до якого її призначила сама природа. Не будь цивілізації, вона виявилася б однією із самих нікчемних і нерозумних тварин ... людина завжди тільки те, якою її робить суспільство ... » 
 ü Що ми вважаємо соціальним середовищем? Державні органи, родина, школа, друзі, місцева громада, засоби масової інформації.
Чимало державних служб стоять на сторожі вашого життя і здоров’я: лікарі . вихователі,вчителі - виховують і навчають. Можливість всебічного розвитку надають центри позашкілля, гуртки, студії. Якщо ти потрапив в екстремальну ситуацію - можна викликати рятувальників. Але якщо порушено твої права ,можеш звернутися до вчителя,психолога,або зателефонувати в міліцію чи на телефон довіри.
Завдання
ü Запишіть номери телефонів,куди можна звернутись за допомогою.
0 800 500 21 80 – Всеукраїнська дитяча лінія «Телефон довіри»
0 800 500 33 50 – Національна «Гаряча лінія» з питань насильства та захисту прав дітей.

Телебачення, фільми, радіо, інтернет, газети, журнали, реклама відіграють важливу роль у нашому житті. Вони є джерелом інформації,впливають на наші цінності,ставлення і поведінку. Цей вплив може бути як позитивним так і негативним. Фільми і реклама нерідко пропагують нездорові споживацькі цінності,відбувається романтизація насилля. Головний герой всі свої проблеми вирішує кулаками,протягом однієї серії може загинути багато людей, але справжні наслідки не показують. Ми можемо навчитися розрізняти достовірні і недостовірні джерела інформації та обирати для перегляду фільми та телепередачі,які пропагують справжні цінності - любов, дружбу, вірність, повагу.
Завдання(виконати в зошиті)
ü Назвіть мультфільми, які містять сцени насилля і не показують його справжніх наслідків.
Завдання(виконати в зошиті)
ü Запишіть як протидіяти негативному соціальному тиску з боку друзів.

Домашнє завдання: Скласти Топ-5 найкорисніших відео.

7 травня


Тема: Наслідки вживання наркотиків. Положення кримінального законодавства у сфері боротьби з розповсюдженням наркотиків. Протидія залученню до вживання наркотиків.


Опрацюйте презентацію до уроку "Наркотична залежність. Ознаки і механізми виникнення залежності".
Розгадайте кросворд, відповіді запишіть у зошит, фото роботи надішліть на електрону скриньку.


14 травня



Тема: Заходи профілактики на державному і особистому рівнях інфекційних захворювань.
Опрацюйте презентацію до уроку, складіть конспект (до 10 речень).



21 травня

 Річна контрольна робота за посиланням https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfkSQ327kfcc4Z-BUH0ioNwmIkLUrC_Iic_rzmoqxqKqY7AfA/viewform?usp=sf_link

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога